Tylny most napędowy i mechanizm różnicowy to zespół, który przenosi moment obrotowy z przekładni głównej na koła ciągnika. W modelach Massey Ferguson MF255, MF235, MF275, MF265, MF290 oraz ich odpowiednikach – Ursus 4512, 4514, 3512 – to kluczowy element zapewniający napęd, nośność oraz odpowiednie rozłożenie sił podczas pracy w polu, na łące czy w transporcie.
Mechanizm różnicowy umożliwia różnicowanie prędkości obrotowej kół podczas skrętu, a sam most tylny – w zależności od wersji – może mieć blokadę mechaniczną lub hydrauliczną. Współczesne ciągniki MF3 i MF4 wciąż bazują na sprawdzonej, klasycznej konstrukcji mostu napędowego opartej na kołach talerzowych i stożkowych, znanej ze swojej trwałości i prostoty serwisowej.
W tej kategorii znajdziesz między innymi:
kompletne mechanizmy różnicowe i przekładnie główne,
koła talerzowe, ataki, satelity i półosie,
obudowy mostu i dekielki kontrolne,
łożyska, uszczelniacze, pierścienie dystansowe,
dźwignie i mechanizmy blokady różnicowej,
śruby mocujące i zestawy regeneracyjne.
Wszystkie oferowane części są dopasowane do oryginalnych mostów MF i Ursus, zgodne z wymiarami i normami technicznymi. Posiadamy zarówno oryginalne elementy, jak i wysokiej klasy zamienniki do intensywnej pracy w warunkach polowych.
Pierwsze mechanizmy różnicowe stosowane w traktorach wywodzą się bezpośrednio z konstrukcji samochodowych z początku XX wieku. W latach 50. firma Ferguson jako jedna z pierwszych zaczęła stosować blokadę mechanizmu różnicowego w lekkich ciągnikach rolniczych – co znacząco poprawiło trakcję przy pracy na nierównym lub śliskim terenie.
W ciągnikach MF serii 200, a później MF255, MF275 i pokrewnych, blokada różnicowa uruchamiana była mechanicznie – przez nacisk stopą na specjalny pedał. Prosty, ale niezwykle skuteczny system, który do dziś znajduje się w wielu ciągnikach opartych na konstrukcji MF3 i MF4.
wycie i hałas przy przyspieszaniu lub zwalnianiu,
stukot podczas jazdy na skręconych kołach,
wycieki oleju z uszczelnień półosi,
zacinająca się lub nieskuteczna blokada różnicowa,
wyczuwalne drgania i wibracje w tylnej części maszyny.
Wymiana zużytych elementów mechanizmu różnicowego poprawia trakcję, eliminuje niebezpieczne luzy i zabezpiecza skrzynię przekładniową przed uszkodzeniem.
Oferowane części pasują do:
Massey Ferguson MF255, MF235, MF275, MF265, MF290,
Ursus 4512, 4514, 3512,
oraz wszystkich innych modeli bazujących na układzie MF3 i MF4 z tylnym napędem.
Jeśli masz pytania o konkretne przełożenie mostu, typ blokady lub numer katalogowy – skontaktuj się z nami, a pomożemy dobrać odpowiednie części.